Kawasaki ATV Forum banner

Moment dokręcania śruby i nakrętki CVT

39K views 19 replies 8 participants last post by  Backroadbrute  
#1 ·
Zmieniam sprężyny pierwotne i wtórne w moim '13 Brute 750. Jakie są specyfikacje momentu obrotowego dla śruby pierwotnej i nakrętki wtórnej? Przy okazji, jaki jest moment obrotowy dla 8 śrub pokrywy?
 
#3 ·
Wysłane, gdy marzyłem, żeby być na moim snowbike'u
 
#17 ·
Modele od 08 w górę mają moment 68 ftlbs na śrubie/nakrętce głównej i dodatkowej oraz 115 inlbs na śrubach pokrywy. To 9,5 ftlbs, z czym większość kluczy dynamometrycznych ma problem przy tak niskich wartościach.
Dokładnie tam^^^
 
#5 ·
Wszędzie pomiędzy 65-70 ft/lbs jest w porządku.
 
#7 ·
Fajnie. Dzięki wam. Jakieś sugestie, jak dokręcić i dokręcić nakrętkę wtórną? Prawdopodobnie po prostu dokręcić tylne hamulce i trzymać stopę na hamulcu?
Nigdy nie wymuszaj momentu obrotowego przez skrzynie biegów. Wystarczy włożyć przedłużkę 1/2" pomiędzy jeden słupek mocujący na zewnętrznym kole pasowym i podłogą
 
#8 ·
Myślę, że układ napędowy poradzi sobie z momentem obrotowym 68 stóp/lbs. Wiem, że wytrzyma mój klucz udarowy przy wartościach między 75-100 stóp/lbs, bo tym właśnie przykręcam wtórne nakrętki, lol.
 
#9 ·
Myślę, że układ napędowy wytrzyma 68 stóp/lbs momentu obrotowego. Wiem, że wytrzyma mój klucz udarowy przy wartościach między 75-100 stóp/lbs, bo tym dokręcam wtórne nakrętki, lol.
Wysyłam 400 stóp/lbs przez mój układ napędowy codziennie. Haha
 
#10 ·
Zawsze uważałem, że korzystne jest słuchanie tych, którzy projektują rzeczy. Może to nie tylko kwestia radzenia sobie z momentem obrotowym. Może to również ma coś wspólnego z dokładnością odczytu... kto wie. Nie jestem inżynierem. Mówią też, żeby nie używać kluczy udarowych pneumatycznych ani elektrycznych... ale co oni wiedzą. Wy robicie to codziennie bez żadnych negatywnych skutków. Chodzi tylko o to, że dawno temu nauczono mnie, że podczas przykładania momentu obrotowego do jakiegokolwiek elementu mocującego jakiegokolwiek obracającego się obiektu, siła przeciwna musi być przyłożona do samego obiektu. Lekcja, która jeszcze mnie nie zawiodła, więc... nadal będę to robił w ten sposób... i za pomocą klucza dynamometrycznego. Chyba po prostu staromodny.;)
 
#11 ·
Sprawdź techników dealerów Kawi, gdy zakładają z powrotem sprzęgło wtórne; 9 na 10 razy po prostu wbiją je kluczem udarowym.
 
#13 · (Edited)
Sprawdź techników dealera Kawi, kiedy zakładają z powrotem sprzęgło wtórne; 9 razy na 10 po prostu wbijają je kluczem udarowym.
Ja również. Nie zamierzam wymieniać żadnych nazwisk, ale kilku najbardziej renomowanych gości na forum powiedziało mi, żebym tak zrobił. "Po prostu pozwól, żeby klucz uderzył kilka razy, NIE WBIJAJ tego młotkiem." Teoretycznie gwintowany w lewo element pierwotny nie może się sam poluzować, a element wtórny znajduje się na wałku wielowypustowym z podkładkami sprężystymi. Raz dokręciłem element wtórny momentem obrotowym. Musiałem poprowadzić pas z mojej ciężarówki pod kołem do wciągarki, wrzucić bieg i obrócić nakrętkę. Zajęło to wieczność, zanim zawieszenie obciążyło się na tyle, żeby klucz zaskoczył. Nigdy więcej. Próbowaliśmy dopasować przedłużenie do elementu wtórnego, ale to w najlepszym razie podejrzane. Nie użyłbym klucza udarowego do obsługi ściągacza, ale ponowne zakładanie będzie bez niego bólem głowy.
 
#12 ·
Kupiłem jakiś czas temu ściągacz do sprzęgła, który był źle obrobiony prosto z fabryki. Na szczęście używałem go ręcznie, kiedy się o tym dowiedziałem! Gdybym użył pistoletu pneumatycznego, nigdy nie poczułbym, że coś jest nie tak z narzędziem i prawdopodobnie zerwałbym gwinty!
 
#14 ·
Zgadzam się z NMKAWIERIDER. Wolę dokręcać zgodnie ze specyfikacją. Właśnie zobaczyłem na filmie EPI https://www.youtube.com/watch?v=oQbb8U-Gryo&feature=player_detailpage, jak użyli przedłużki do nasadki między pokrętłem na sprzęgle wtórnym a podłogą, aby je dokręcić. Prawdopodobnie nałożę również trochę niebieskiego (średniego) Loctite na nakrętkę.
 
#20 ·
Właśnie dzisiaj założyłem zestaw sprzęgła Dalton w moim brute force 750. Założyłem pomarańczowo-niebieską sprężynę i zrobiłem wszystko, co powinienem, z wyjątkiem włożenia nitów. Kiedy go uruchomiłem i przetestowałem, jest lekkie zawahanie podczas przyspieszania. Zdarza się to za każdym razem. Czy ktoś wie, dlaczego tak się dzieje? A czy gdybym zamiast tego założył niebieską sprężynę, to zawahanie by zniknęło?